overheid pensioen

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

overheid pensioen

#1 , 06 nov 2010 16:37

Hallo,
Ik ben reeds op brugpensioen op 55 jaar in in de privè.
Ik heb vroeger nog 6 jaar bij de post gewerkt,dus met bediende statuut.
Nu is mijn vraag,wanneer wordt dat pensioen uitbetaald.Op 65 jaar of vroeger.
Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 07 nov 2010 09:04

Geachte,

Gezien u een conventioneel brugpensioen geniet, zal uw rustpensioen niet kunnen ingaan voor de 1ste van de maand volgend op uw 65 ste verjaardag, de normale pensioengerechtigde leeftijd dus. Om te weten of u voor de jaren post een overheidspensioen ontvangt, dient u statutair te zijn geweest, minstens 5 dienstjaren te tellen in de overheid en moet u in aanmerking komende diensten na 31 december 1976 kunnen bewijzen. Is dit het geval dan dient u een aanvraag om rustpensioen in te leiden via de Post voor wat uw overheidspensioen betreft. Uw privé-pensioen zal ambtshalve onderzocht worden. Gezien u een conventioneel brugpensioen geniet kunnen zowel uw privé-pensioen en desgevallend uw overheidspensioen niet ingaan voor de 1ste van de maand volgend op 65ste verjaardag. Mocht u niet voldoen aan de voorwaarde van een overheidspensioen, dan zal u voor de jaren post ook een rustpensioen werknemer private sector toegekend krijgen.
Deze info is gebaseerd op de huidige regelgeving. De verstrekte inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

siesken
Topic Starter
Berichten: 263

#3 , 07 nov 2010 09:23

bedankt

Reclame

Terug naar “Pensioenen”