overlevingspensioen en bijwerken

nelly
Topic Starter
Berichten: 40

overlevingspensioen en bijwerken

#1 , 18 okt 2010 16:12

Sinds mei 2010 heb ik een overlevingspensioen van 920 euro. Ik ga 2 dagen per week werken en verdien 998euro bruto bij.(netto 846euro) Hoe kan ik berekenen hoeveel ik moet opzij leggen voor de belastingen? Ik vermoed dat mijn werkgever niet genoeg afhouden of rekening houden met mijn overlevingspensioen.
Bedankt voor uitleg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 18 okt 2010 21:53

Geachte,

Uw werkgever houdt inderdaad geen rekening met uw overlevingspensioen en de Rijksdienst voor Pensioenen houdt geen rekening met uw loon uit tewerkstelling voor wat de bepaling van de inhouding voorheffing betreft. Ik raad u aan om contact op te nemen met de personeelsdienst van uw werkgever. U zou daar kunnen vragen of zij voor u een simulatieberekening kunnen maken. U kan uiteraard ook altijd zelf terecht op het internet voor een simulatieberekening van eventueel te betalen belastingen. Er zijn heel wat goede sites waar dit perfect kan.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

nelly
Topic Starter
Berichten: 40

#3 , 19 okt 2010 08:28

Hoe kan ik nu een simulatie doen , het is een nieuwe situatie en mij ontbreekt de code die ik nodig heb om belasting simulatie te doen.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”