pensioen landsverdediging

LB1
Topic Starter
Berichten: 35

pensioen landsverdediging

#1 , 13 okt 2010 15:22

Ik ben bij de " gelukkigen " :lol: :lol: die op 55 jaar een prognose ontvingen van hun toekomstig pensioen;

Ik zal recht hebben op een gemengd pensioen van privé en contractuele ambtenaar.

Echter blijkt dat er geen rekening gehouden werd met 10 jaren dienst als beroepsmilitair.

Mails hierover naar meerdere betrokken diensten, bleven zonder gevolg.

Kan iemand mij helpen ??? Welke dienst bij landsverdediging kan ik hierover contacteren ????

Alvast bedankt voor jullie raad .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 13 okt 2010 20:27

Geachte,

Eerst en vooral zou ik willen opmerken dat u zowel voor uw loopbaan als werknemer private sector als uw loopbaan als contractueel, dus niet-statutair, ambtenaar, een rustpensioen zal toegekend worden als werknemer private sector.

Voor wat uw loopbaan als beroepsmilitair betreft, moet u aan een aantal voorwaarden voldoen om in aanmerking te komen voor een rustpensioen ten laste van de overheidssector.

De leeftijdgrens voor ambtenaren, d.w.z. de leeftijd waarop ze niet langer in dienst kunnen blijven en dus op pensioen moeten gesteld worden, is 65 jaar.
De ambtenaar mag echter zijn opruststelling reeds vragen vanaf de leeftijd van 60 jaar op voorwaarde dat hij :
• tenminste 5 dienstjaren telt
• in aanmerking komende diensten of perioden van na 31 december 1976 kan laten gelden.
Er is sprake van een onmiddellijk pensioen:
• wanneer de ambtenaar nog in dienst was juist vóór zijn pensionering.
en van een uitgesteld pensioen:
• wanneer de ambtenaar zijn loopbaan heeft beëindigd alvorens de leeftijd van 60 jaar te bereiken.
De leeftijdgrens kan voor sommige categorieën hoger liggen (bv. voor magistraten), of lager (bv. voor militairen of voor bepaalde personeelsleden van de geïntegreerde politie.

Voor meer inlichtingen omtrent uw overheidspensioen kan u terecht bij

Pensioendienst voor de overheidssector:
Victor Hortaplein 40 - bus 30
1060 Brussel
België
Algemeen telefoonnr.: +32 (0)2 558 6000
Algemeen faxnr.: +32 (0)2 558 6010
Algemeen e-mailadres: info(at)pdos.fgov.be

Voor een opgave van uw loopbaan beroepsmilitair kan u een stamboekuittreksel opvragen.

Het militieattest heet tegenwoordig 'stamboekuittreksel'. Je kan hiervoor terecht op het volgende adres:

Ministerie van Defensie
Algemene Directie Human Resources
Divisie Personeel
Centrale Dienst van het stamboek (HRG – A/N)
Kwartier Koningin Astrid
Bruynstraat 1
1120 Brussel
tel 02/264 63 44
fax 02/264 63 46

Ik meen u zo voldoende te hebben ingelicht.

Groetjes,

Mathieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”