eindwerk vervroegde pensionering

Evy_student
Topic Starter
Berichten: 1

eindwerk vervroegde pensionering

#1 , 28 aug 2010 12:05

Beste,

Ik ben een studente handelsingenieur aan de Hogeschool Universiteit Brussel. In mijn laatste academiejaar krijg ik de opdracht een eindwerk te schrijven. De doelstelling van mijn eindwerk is het onderzoeken of Belgen vrijwillig of onvrijwillig op (vervroegd) pensioen gaan.

Onder pensionering verstaan wij:
• alle mogelijke vormen voor 50-plussers om definitief te stoppen met werken of uit de arbeidsmarkt te treden zoals brugpensionering
• wettelijk (vervroegd) rust- of overlevingspensionering
• werkloosheid voor 50-plussers
• vervroegde pensionering via een aanvullend pensioen door de werkgever
• pensionering wegens lichamelijke ongeschiktheid of invaliditeit
• deeltijdse loopbaanonderbreking indien het grootste gedeelte van uw inkomen voortkomt uit een uitkering (pensioen/ werkloosheid/ brugpensioen/ ziekte/…)

Graag had ik uw medewerking gevraagd aan de enquête die zich op volgende link bevindt: http://hub.qualtrics.com/SE?SID=SV_9NxH7IwhZbXda84" onclick="window.open(this.href);return false; .
De enquête bevat een 25tal vragen en de duurtijd hiervan is een 10 tal minuten.

De enquête is anoniem en de informatie zal uiteraard met alle discretie behandeld worden.

Alvast bedankt voor uw medewerking!

U mag deze enquête ook doorsturen naar vrienden, familie, kennissen, …

Met vriendelijke groeten,
Evy De Bast
Studente handelsingenieur

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding