help

mama2kids
Topic Starter
Berichten: 4

help

#1 , 03 aug 2010 15:21

Hallo,

wie kan mij helpen ik ben een mama van 29 jaar en heb 2 kindjes 3 en 5 mijn echtgenoot is na 1.5 jaar vechten tegen leukemie toch plots overleden dit is gebeurd op 30/9/2009. ik werk fulltime en ze zeiden me dat ik moest informeren voor een weduwe pensioen. de sociaal assistente van het ziekenhuis die me beloofd had te helpen heeft sinsdien niks van zich laten horen en zei nu tegen me zoek het maar uit. wie kan mij helpen aub. waar moet ik terecht????

Alvast bedankt voor alle info

mama2kids

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2010 15:42

http://www.rechtenverkenner.be
Doorklikken naar "van A to Z" en doorklikken naar "Pensioenen - Rust- en overlevingspensioen"
Onderweg nog ergens je postcode ingeven.

Mathieu Rutten

#3 , 03 aug 2010 20:16

Geachte,

Gelieve u dringend en wel deze maand nog te wenden tot uw plaatselijke pensioendienst of bij de Rijksdienst voor Pensioenen zelf, en een aanvraag om overlevingspensioen in te leiden. Gezien u nog minstens 1 kinderbijslaggerechtigd kind ten laste hebt, kan u aanspraak maken op een overlevingspensioen indien u voldoet aan de betaalvoorwaarden.
De toegelaten inkomsten zijn bepaald op:
gepensioneerde –65 jaar met alleen OP(’s)
activiteit werknemer activiteit: 21.600,00 met kinderlast en 17.280,00 zonder kinderlast , bruto bedragen
zelfstandige: 17.280,00 met kinderlast en 13.824,00 zonder kinderlast,netto bedragen, dus na aftrek bedrijfslasten. Gezien de leeftijd van uw kinderen, lijkt deze oplossing zeker de moeite waard, gezien u een inkomen uit pensioen en werken kan bekomen door heel wat uren minder te werken.
Ik ben er van overtuigd dat de collega van de plaatselijke pensioendienst u met raad en daad zal bijstaan in uw dossier overlevingspensioen. Indien uw man een ambtenaar was, dient u zich te wenden tot zijn laatste werkgever bij de overheid.
Ik meen u zo voldoende te hebben ingelicht.
Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.
Hallo,

wie kan mij helpen ik ben een mama van 29 jaar en heb 2 kindjes 3 en 5 mijn echtgenoot is na 1.5 jaar vechten tegen leukemie toch plots overleden dit is gebeurd op 30/9/2009. ik werk fulltime en ze zeiden me dat ik moest informeren voor een weduwe pensioen. de sociaal assistente van het ziekenhuis die me beloofd had te helpen heeft sinsdien niks van zich laten horen en zei nu tegen me zoek het maar uit. wie kan mij helpen aub. waar moet ik terecht????

Alvast bedankt voor alle info

mama2kids

Reclame

mama2kids
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 05 aug 2010 09:58

dank u voor deze reacties en hulp, ga dit zeker doen.
Maar is het niet schandalig dat iemand die een verlies zoals dit moet verwerken dan ook nog eens alles zelf moet uitzoeken want de sociaal assistent (van het ziekenhuis waar mijn man 1 jaar heeft verbleven) stuurde mij van kastje naar de muur

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 05 aug 2010 12:00

dank u voor deze reacties en hulp, ga dit zeker doen.
Maar is het niet schandalig dat iemand die een verlies zoals dit moet verwerken dan ook nog eens alles zelf moet uitzoeken want de sociaal assistent (van het ziekenhuis waar mijn man 1 jaar heeft verbleven) stuurde mij van kastje naar de muur
U kan eventueel klacht indienen bij de ombudsdienst van het ziekenhuis (indien dit dezelfde persoon is als de sociaal assistent, kan u best via de directie een contactpersoon vragen).

En zoals Mathieu Rutten zegt: zo vlug mogelijk (maw vandaag nog) contact opnemen.

zie: http://www.onprvp.fgov.be/NL/about/Page ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Pensioenen”