Keuze

Atlan
Topic Starter
Berichten: 1

Keuze

#1 , 25 okt 2009 22:28

Op 01/01/2010 heb ik de mogelijkheid om statutair persoonslid te worden bij een FOD (niveau c). Heden werk ik daar als deeltijds contractueel personeelslid. Daar als deeltijds contractueel personeelslid ouder dan 50 jaar mijn jaren gratis gelijkgesteld worden met een voltijdse betrekking voor mijn pensioen stel ik mij nu de vraag of het wel interessant is om statutair te worden.

Hierbij mijn gegevens.

15/09/2006 tot 31/12/2006 Voltijds (weddeschaal CT1 met 6 jaar anciënniteit)
01/01/2007 tot 31/03/2008 Vrijwillige vierdagen week
01/04/2008 tot op heden 4/5 loopbaanonderbreking (beslissing C62)

Ik zou dus de 4/5 loopbaanonderbreking verder zetten tot op 31/03/2012 en dan overstappen naar een halftijdse loopbaanonderbreking of de halftijdse vervroegde uittreding (indien statutair). Op 60 jaar zou ik onder beide statuten dan opteren om met pensioen te gaan.

Nu is mijn vraag wat het voordeligste is voor mijn pensioen, verder gaan als contractueel of kiezen voor de statutaire positie.

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 02 nov 2009 19:35

U kan dat perfect laten uitrekenen door uw personeelsdienst ...
voor zover ik weet - dat wordt toch altijd gezegd - zijn de pensioenen statutair hoger.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”