overlevingspensioen

moetje
Topic Starter
Berichten: 4

overlevingspensioen

#1 , 27 aug 2009 14:48

Mijn man is overleden op 14/6/2009 op zestig jarige leeftijd. Wij waren gehuwd met een contract "scheiding van goederen". Toen hij stierf genoot mijn man al een rustpensioen.
Heb ik als zijn weduwe recht op een overlevingspensioen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 27 aug 2009 16:55

Op deze linkvind je alle antwoorden terug op je vragen.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 29 aug 2009 13:43

Ik ga ervan uit dat het een werknemersrustpensioen betrof.

“Art.16.§ 1...Het (overlevingspensioen) gaat evenwel ten vroegste in op de eerste dag van de maand die volgt op deze tijdens welke de langstlevende echtgenoot 45 jaar wordt, tenzij...dat hij een kind ten laste heeft...Art.19.Het genot van het overlevingspensioen wordt geschorst:1°wanneer de langstlevende echtgenoot hertrouwt”(24 OKTOBER 1967. - Koninklijk besluit nr 50 betreffende het rust- en overlevingspensioen voor werknemers).

Voor aanvullende informatie kan u ook steeds persoonlijk terecht bij : www.rvp.fgov.be > Kantoren en zitdagen
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Pensioenen”