leercontract diamantslijpen, van 1972/1975.

joe louis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

leercontract diamantslijpen, van 1972/1975.

#1 , 24 jan 2024 13:17

stukwerk, op elk steentje zijn dus betreffende lasten betaald, er is geen loon vermeld in de betreffende loonboeken, er is wel verlofgeld uitbetaald, als 14jarige mochten wij zelf geen loon gaan ontvangen, laat staan dat we er ook maar enig begrip van hadden, de levering van de diamant gebeurde dus door de leermeester die betaald werd voor elk afgewerkte diamant, blijkbaar wordt deze periode niet aanzien als gewerkt door de overheid, dus heb ik nu na 45jaar en 9 maand gewerkt te hebben slechts recht op een minimum, (gestopt op59jaar en 9 maand) wegens een kapotte rug en de zoveelste operatie na 43jaar bouw en int.transport, nu lees ik dat voor de huidige generaties leertijd wel meetelt, voor mij is dit dus pure discriminatie op basis van leeftijd, hoe rijmt men dit alles aan elkaar en welke stappen kan ik ondernemen? o ja, ik zou het nog laten rusten hebben, tot het besef kwam dat (ik en het vrouwtje) samen 92 jaar!! voltijds gewerkt hebben voor een pensioentje van 3250€/maand, en met gewerkt bedoel ik dan ook effectief gewerkt.

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 24 jan 2024 13:41

Werden er dan wel sociale bijdragen betaald? Anders zal het inderdaad niets worden.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2024 22:16

Als er sociale bijdragen werden betaald, dan waren deze zichtbaar in my pension, my career.

https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=85522
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”