Verder werken na pensioen

Dvamber
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Verder werken na pensioen

#1 , 28 nov 2023 18:48

Begin volgend jaar ga ik op wettelijk pensioen op 65 jaar. Nu vraagt mijn werkgever met betere werkvoorwaarden of ik bereid ben er nog een paar maand bij te doen in 2024. Wat is nu mijn beste keuze: pensioen combineren met een nieuw contract bij dezelfde werkgever of mijn contract verder zetten met bijkomende condities? Ik kan toch onbeperkt bijverdienen. En stel dat ik op pensioen ga en een nieuw contract teken, en ze passen dan de nieuwe beloofde werkvoorwaarden toch niet toe, kan ik dan onmiddellijk ontslag nemen zonder vooropzeg? Kan mijn werkgever verhinderen dat ik mijn jaarlijks verlof verdiend in 2023 opneem gedurende die maanden dat ik langer blijf?

Ryan100
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2024 15:16

U kan wanneer u op pensioen gaat verder werken met een contract bij de huidige werkgever. Mijn echtgenote doet dat ook , zijnde is op pensioen en heeft een nieuw contract ondertekend bij haar werkgever vanaf 01/02/2024 de dag wanneer ze op pensioen ging , voor onbepaalde duur....mocht uw werkgever de beloofde garanties niet geven , dan mag u onmiddelijk stoppen zonder vooropzeg te doen !!

Reclame

Terug naar “Pensioenen”