aanvullend grensarbeider pensioen

bertham
Topic Starter
Berichten: 1

aanvullend grensarbeider pensioen

#1 , 12 jul 2009 12:01

Ik ben in Mei 2009 65 jaar geworden en heb mij in oktober 2008 bij de gemeente gemeld voor de invulling van de documenten mbt. de pensioenen.
Ik ben Nederlander en ben in 1986 naar Belgie verhuisd en woon er tot op heden.
Tot 1987 was ik in loondienst in Nederland, vervolgens van 1987 tot 1992 in Belgie als bijberoep en daarna van 1992 tot 2004 opnieuw in Nederland als loontrekkende en vervolgens van 2004 tot 2009 in Belgie als bijberoep.
Op basis van deze gegevens ontvang ik waarschijnlijk 80% Nederlandse AOW en vanuit Belgie heb ik een voorlopige raming ontvangen van Euro 132,= en dat is naar mijn idee wel heel laag.
Kom ik wellicht in aanmerking om een zgn "grensarbeider pensioen" te bekomen, ik vernam van iemand in dezelfde situatie dat hij er echt op had. Wie kan mij verdere informatie geven, alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 12 jul 2009 16:55

Geachte,

Vooraleer een antwoord te kunnen geven, dient u toch wel even te specifiëren wat u precies met "bijberoep" bedoelt. Gaat het hier om een bijberoep als zelfstandige waarvoor in België bijdragen werden betaald als in hoofdberoep of waar gaat het hier precies om?

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige

Reclame

Terug naar “Pensioenen”