te veel bijverdient.

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

te veel bijverdient.

#1 , 28 feb 2023 11:23

Beste

ik wen mij nog eens tot het forum
ik weet momenteel geen raad
had een gemengde loopbaan, als werknemer en ambtenaar
en ben momenteel volledig gepensioneerd.
maar elke week werk ik 13 uur via interim, en dit voor 42 weken
tot vorig jaar was het bedrag dat ik mocht bijverdienen in evenwicht.
helaas nu door de recente indexeringen kom ik over het toegelaten bedrag van 9242€ op jaarbasis.
als dit 3 jaar achter elkaar zou zijn dat ik het toegestane bedrag met 5% overschrijden, iemand van de pensioen dienst vertelde mij, dat je bv in 2023 en 2024 over het toegestane bedrag mag gaan mits een sanctie, en als ik dit ook voor heb in 2025 zou ik geen pensioen meer krijgen??? want men mag maar 2 keer het toegestane bedrag overschrijden.
door omstandigheden ben ik op pensioen gezet, en wil mij nog wel nuttig voelen.

graag raad

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2023 12:06

Loonsverlaging vragen? Minder uren werken?

lucfoto@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 feb 2023 12:50

Beste loonverlaging gaat niet, wettelijk bepaald.
die mensen rekenen op mij om de kinderen op te vangen. zijn trouwens ook verplicht om mij 546 op 42 weken te laten werken. tot voor de indexeringen geen probleem, nu met die verhogingen wel.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2023 19:58

Je pensioen wordt verminderd met het percentage waarmee je de grenzen toegelaten arbeid overschrijdt. Je hebt nu twee mogelijkheden, ofwel verminder je het aantal uren, ofwel werk je minder weken in een jaar, of je neemt voor een bepaalde periode verlof zonder wedde. Het is immers zo dat je waarschijnlijk meer verliest bij overschrijding. Immers naar alle waarschijnlijkheid verlies je een groter bedrag van je pensioen dan je de toegelaten grens overschrijdt. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”