Pensioen

Keverke62
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pensioen

#1 , 12 dec 2022 16:31

Hallo ,

Ik ben begonnen op mijn 17 jaar als zelfstandig helper in het bedrijf van mijn ouders. Deze jaren tellen blijkbaar niet mee voor mijn pensioen ( waarom niet ????????? toch sociale bijdrage betaald ) .In augustus 1981 ben ik bij het leger gegaan.Na mijn legerdienst ben ik zelfstandige geworden tot 01 oktober 1997.Nu ben ik al meer dan 25 jaar werknemer . Volgens de mensen van de CM kan ik in mei 2023 op rustpensioengaan .Als ge telt van 1981 tot mei 2023 heb ik voldoende gewerkt om daar van te genieten . Op de pensioensdienst zeggen ze tot 2024 . Wie heeft er gelijk ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 dec 2022 22:48

Je kan best inloggen op my pension en in je loopbaan nazien of de militaire dienst wordt vermeld. Als je in het buitenland hebt gewerkt, moet je dat ook even melden aan de Federale Pensioendienst.
Verder verwijs ik naar: https://www.liantis.be/nl/zelfstandig-w ... dig-helper.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”