Aanvraag raming pensioen

Marc 1962
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aanvraag raming pensioen

#1 , 04 nov 2022 11:00

Hallo,op 1/10/2020 vraag ik een raming van mij pensioen aan en krijg ik op 3/11/2022 het volgend antwoord van my pension.be.
Door het ontbreken v/d weddegegevens van de periode dat je tewerkgesteld was bij defensie (6j.-79tot 85) en deze reeds opgevraagd waren maar tot nu toe niet aangeleverd zijn door Defensie via Capelo kunnen wij U geen raming geven.
Mijn vraag is waar of hoe kan ik dit probleem zo spoedig mogelijk oplossen daar het volgend jaar mijn laatste jaar werken is.
Mvg.Marc1962

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 nov 2022 15:43

Als u uw pensioenaanvraag inleidt, zal u melding moeten maken van aanvraag overheid en aanvraag privaatrechtelijk stelsel. Uw dossier zal dan effectief in beide stelsels opgestart worden. Let op om een rustpensioen te bekomen voor de normale wettelijke pensioenleeftijd, in uw geval 66 jaar, zal u een aanvraag moeten inleiden, maximum 1 jaar vooraf aan de gewenste ingangsdatum. U kan de aanvraag inleiden en bij de beslissing nog altijd besluiten of u uw pensioen ook werkelijk neemt of dat u verder zal blijven werken. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”