Overlevingspensioen ( weduwepensioen )

sylvester 123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overlevingspensioen ( weduwepensioen )

#1 , 17 okt 2022 09:49

Hallo overlevingspensioen ( weduwepensioen ) Man is overleden 10 januari 2014 op 59 jarige leeftijd . Nu is mijn vraag ik trek overlevingspensioen , mijn leeftijd was toen 56 jaar , loopt dat overlevingspensioen nog verder na mijn 65 jaar ( volgend jaar ) of val ik op mijn gewoon pensioen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 17 okt 2022 12:43

als ik mag afgaan op wat mijn moeder meemaakte in gelijkaardige situatie (vader plots overleden op reis, ongeveer zelfde leeftijd) zal u terug vallen op een gewoon pensioen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 okt 2022 18:20

Vanaf het ogenblik dat u zelf gerechtigd wordt op een eigen rustpensioen, zal het rustpensioen sowieso betaalbaar zijn en desgevallend aangevuld worden met overlevingspensioen ten bedrage van 110% van het overlevingspensioen voor een volledige loopbaan. Je zal dus minstens 10% meer ontvangen dan je huidige overlevingspensioen. Om het cumulatieplafond te berekenen, het huidig bedrag aan overlevingspensioen x omgekeerde loopbaanbreuk x 1.10. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”