pensioenen

Roosvb1956
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

pensioenen

#1 , 04 okt 2022 01:10

Hallo,
Mijn vraag is
1. als ik mijn belastingbrief invul voor mijn pensioen van belgie en van Nederland, valt dat onder 1 code (1228)?
2. Z.I.V. bijdrage wordt dat dan ook verrekend onder code 1228, of is daar apart een code voor?
Mijn dank alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2022 22:23

Op je Belgische fiscale fiche wordt het belastbaar bedrag vermeld, d.i. na inhouding ziv- en desgevallend solidariteitsbijdrage. Je AOW vul je in in de rubriek 1211. Op je Nederlandse pensioenuitkeringen mogen er geen inhoudingen gebeuren als je ook in België hebt gewerkt en hiervoor een pensioen ontvangt. Zou dit toch het geval zijn, dan moet je een vrijstelling inleiden bij de Nederlandse belastingdiensten. De formulieren hiervoor vind je terug op de site van de Nederlandse belastingdienst. Er is geen aparte code voor de ziv-bijdrage voorzien gezien niet opgenomen in je belastbaar bedrag, maar al ingehouden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Roosvb1956
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 okt 2022 00:04

ok duidelijk, en welke code moet ik invullen van een een aanvullende pensioen vanuit Nederland?
mijn dank alvast

Reclame


Roosvb1956
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 okt 2022 22:42

Dank u vriendelijk

Terug naar “Pensioenen”