Hallo,

Daves
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Hallo,

#1 , 26 aug 2022 21:49

Een kennis stempeld al jaren. Telkens als de stempelperiode wordt stopgezet gaat die kennis op ziekteverlof en als dit niet lukt gaat die kennis een paar dagen werken om terug in orde te zijn voor de rva.
Zo blijft dit maar verder gaan en die kennis komt er telkens mee weg. Dus de controle in vlaanderen stelt totaal niks voor.
Kan dit eigenlijk zo maar?
Ik werk al 20jaar dag en nacht maar als ik ziek ben krijg ik onmiddelijk controle...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 26 aug 2022 22:28

Tja. Moeilijk iets over te zeggen. De meeste misbruiken zijn er al lang uitgehaald.

Geef toe. Moeten leven van een uitkering is financieel geen cadeau …

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 27 aug 2022 09:11

Maar er zijn er toch nog altijd die liever een werklozenuitkering ontvangen dan te gaan werken.
Hier in mijn buurt is er iemand die al meer dan 10 jaar thuis zit, en telkenmale op "den dop" zit.
Hoe hij het doet weet ik niet.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 27 aug 2022 09:56

De wetgeving ivm pensioenregeling wijzigt (binnenkort): één van de nieuwe regels is dat je (in functie ven leeftijd en loopbaan) wel een bepaald aantal dagen gewerkt moet hebben. Werkloodheidsdagen zullen dus niet meetellen. Ik denk dat dit en goede werkstimulans zal zijn voor "beroepsdoppers".
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/07/19 ... ervorming/

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2022 16:42

Het enige wat wijzigt is dat je 5000 dagen gewerkt moet hebben om aanspraak te maken op het minimumpensioen met de bijkomende restrictie dat je minsten 30/45ste moet bewijzen.
Beroepsdoppen is dus nog altijd mogelijk. Het is aan de verschillende regeringen om erop toe te zien dat werklozen die kunnen werken terug naar tewerkstelling worden geleid. Werkloosheidsdagen geven dus nog wel degelijk recht op pensioen. Deze nieuwe regeling zal pas ingaan in 2024. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”