na 1jaar ziekte....

stevevansteelant073
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

na 1jaar ziekte....

#1 , 14 jun 2022 20:14

Beste, ik ben na 1jaar ziekte op invaliditeit gesteld door het RIZIV. Is dit automatisch 66%?? Dus invalide met inwonende zoon van 20j (student) en een echtgenote die als ambtenaar in medisch pensioen (met minimum pensioen) gezet is sinds oktober 2021. Waar heb ik recht op qua energie, Kadastraal inkomen, persoonlijke belastingen? etc etc... of helemaal niets? Graag hoor ik het van jullie. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 jun 2022 21:58

U bezit inderdaad na 1 jaar ziekte het statuut 66% en geniet op basis hiervan fiscale voordelen personenbelasting en onroerende voorheffing. Sociaal tarief is van meerder factoren afhankelijk. De hoogte van uw invaliditeitsuitkering wordt mede bepaald door de hoogte van het pensioen aan uw echtgenote.Bespreek dit alles met uw plaatselijk ziekenfonds en/of de sociale dienst van uw ziekenfonds. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”