deeltijds werken en pensioen

noelis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

deeltijds werken en pensioen

#1 , 09 jun 2022 17:58

Beste,

In de periode van 1993-1995 heb ik een deeltijdse opleiding gevolgd met een arbeidsovereenkomst bij Thyssen.

Als ik in MyPension kijk staat die periode er niet.
Ik heb dit aangekaart en een wijziging gevraagd. Men heeft toen extra bewijs gevraagd maar niet geaccepteerd.
Van de werkgever heb ik het contract en zelfs een mutualiteitsbon.
Kan een mutualiteitsbon als bewijs van pensioenbijdrage gelden?
Kan ik andere instanties contacteren die kunnen nagaan of er wel degelijk pensioenbijdrage is betaald?

Mvg,
Christian

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2022 23:14

Best is dat je bij deze werkgever een werkgeversattest opvraagt over de betwiste periode. Een staat van bijdragebon wordt enkel als een aanvullend bewijs beschouwd, maar niet als basisbewijs. Het is de individuele rekening die beslist of een periode al dan niet als pensioenrechtgevend wordt beschouwd. Periodes van tewerkstelling worden enkel aangenomen als er rsz werd afgedragen. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”