Bijkomende inlichtingen voor werknemerspensioen

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

Bijkomende inlichtingen voor werknemerspensioen

#1 , 13 mar 2022 19:56

Zoals ik reeds eerder meedeelde zou ik binnenkort een werknemerspensioen en ambtenarenpensioen (Onderwijs) ontvangen.

Ik moet echter nog enkele bijkomende inlichtingen invullen voor het werknemerspensioen.

Zij schrijven op het inlichtingenblad:

https://onedrive.live.com/?cid=404056D4 ... 05&o=OneUp

Welke periodes moet ik hier invullen? De periode vanaf dat ik ambtenaar werd?
Ik werkte als ambtenaar vanaf 29.09.1981 tot 30.06.1982 in het onderwijs als studiemeesteres-opvoedster. Ik nam een pauze voor de opvoeding van de kinderen en ontving bij de lange onderbreking werkloosheidsuitkeringen.

Ik ging terug aan het werk toen de kinderen iets ouder werden en werkte vanaf 09.01.1989 tot 31.08.2012. In 2012
Dit is een lange lijst aangezien ik in de aanvang veel interim opdrachten vervulde. Ik.heb ik wegens vreselijke pestpartijen mijn ontslag gegeven.

Ik werkte slechts tot 30 juni 2010 en bleef vanaf dan thuis en nam TBSPA, wat ik eerder ook al een jaartje had gedaan.
Aangezien de schooladministratie me verkeerde info gaf i.v.m. verlofregelingen,zijn een aantal jaren op het einde niet aanneembaar. :twisted: :twisted: :twisted: voor mijn pensioen. Mijn pensioen werd hierdoor bijna gehalveerd.

Of moet ik hier enkel de "laatste" vijf jaren invullen dat ik gewerkt heb in het onderwijs? Hierop werd mijn pensioen berekend.

Wie moet ik invullen als werkgever? Departement Onderwijs?

En wat moet ik invullen als graad? Lerares, studiemeesteres? Lagere cyclus? Hogere Cyclus?

Ter info vinden jullie een link van een document van de overheid dat ik geknipt heb.

https://onedrive.live.com/?cid=404056D4 ... 05&o=OneUp

De vier laatste jaren, die aangevinkt zijn, zijn niet aanneembare jaren voor het pensioen.
Dank u wel ex-collega's van de administratie, die me foute info gaven bij de verlofstelsels. Ik had beter in zomer 2010 mijn ontslag gegeven.
Voor wat betreft het laatste document: pfff, onkunde van de overheid.

Hopelijk kan er iemand mijn vragen beantwoorden.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2022 20:33

Eerst en vooral de door u opgegeven linken werken niet. Zij verwijzen naar uw eigen one drive, die u waarschijnlijk niet gedeeld heeft.
Het is dan ook moeilijk oordelen. Ik kan u meegeven dat de periodes werkloosheid alleszins tot het privaatrechtelijk gedeelte behoren. U zal voor deze tijdvakken een rustpensioen werknemer privaatrechtelijke sector ontvangen. Voor de jaren overheid zal u een publiekrechtelijk pensioen ontvangen. In eerste instantie raad ik u aan om op my pension de vroegst mogelijke gemeenschappelijke pensioendatum vast te stellen. Op uw inlichtingsformulier geeft u de jaren loopbaan overheid op, terug te vinden onder de rubriek loopbaan in my pension, en de jaren privaatrechtelijke sector, ook terug te vinden onder de rubriek loopbaan. Op het formulier overheid moet u enkel bevestigen dat u ook een loopbaan privaatrechtelijke sector heeft waarvoor u rechten op pensioen heeft opgebouwd.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#3 , 13 mar 2022 21:53

Dankjewel Marcus voor je antwoord. Ik heb mijn huiswerk nog eventjes opnieuw gemaakt. Ik vermoed dat de links uit Icloud wel werken.

Ik ga nu op 1 juni met pensioen en geniet dan zowel een ambtenarenpensioen (Onderwijs) alsook een werknemerspensioen.

Zoals ik reeds eerder meedeelde zou ik binnenkort een werknemerspensioen en ambtenarenpensioen (Onderwijs) ontvangen.

Ik moet echter nog enkele bijkomende inlichtingen invullen voor het werknemerspensioen.

Zij schrijven op het inlichtingenblad:

https://share.icloud.com/photos/092ATjF ... fitG8yiS7Q

Welke prestaties moet ik hier invullen? De periode vanaf dat ik ambtenaar werd? Ik vermoed van wel.

Ik werkte als ambtenaar vanaf 29.09.1981 tot 30.06.1982 in het onderwijs als studiemeesteres-opvoedster. Ik nam een pauze voor de opvoeding van de kinderen en ontving bij de lange onderbreking werkloosheidsuitkeringen.

Ik ging terug aan het werk toen de kinderen iets ouder werden en werkte vanaf 09.01.1989 tot 31.08.2012. In 2012
Dit is een lange lijst aangezien ik in de aanvang veel interim opdrachten vervulde. Ik.heb ik wegens vreselijke pestpartijen mijn ontslag gegeven.

Ik werkte slechts tot 30 juni 2010 en bleef vanaf dan thuis en nam TBSPA, wat ik eerder ook al een jaartje had gedaan.
Aangezien de schooladministratie me verkeerde info gaf i.v.m. verlofregelingen,zijn een aantal jaren op het einde niet aanneembaar. :twisted: :twisted: :twisted: voor mijn pensioen. Mijn pensioen werd hierdoor bijna gehalveerd.

Of moet ik hier enkel de "laatste" vijf jaren invullen dat ik gewerkt heb in het onderwijs? Hierop werd mijn pensioen berekend.

Wie moet ik invullen als werkgever? Departement Onderwijs? Of wat?

En wat moet ik invullen als graad? Lerares, studiemeesteres? Of moet er iets anders ingevuld worden?

Ter info vinden jullie een link van een document van de overheid dat ik geknipt heb uit mijn loopbaandossier.

1. Als eerste de prestaties bij de aanvang als ambtenaar. (Ik heb niet alles gekopieerd. Dit is de beginfase).

https://share.icloud.com/photos/0aawNec ... yDaTZxOLeQ

Tenslotte deel ik de eindfase mee uit het loopbaandossier van de overheid bij mypension.
De jaren die hier tussen knipsel 1 en 2 vallen zijn niet van belang.

https://share.icloud.com/photos/0bbH0TY ... hAGxLPWUOQ

De vier laatste jaren, die aangevinkt zijn, zijn niet aanneembare jaren voor het pensioen.
Dank u wel ex-collega's van de administratie, die me foute info gaven bij de verlofstelsels. Ik had beter in zomer 2010 mijn ontslag gegeven.
Voor wat betreft het laatste document: pfff, onkunde van de overheid.

Hopelijk kan er iemand mijn vragen beantwoorden.

Mijn vragen zullen nu wel duidelijker worden door het feit dat de Icloud wel werd gedeeld.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2022 22:35

Nu werken de linken wel omdat je je cloud gedeeld hebt. Dit terzijde. Gezien je een overzicht van je loopbaan ambtenaar hebt, ik vermoed dat het hier om een capelo-overzicht gaat, stel ik voor dat je op je formulier verwijst naar de bijlage, waarbij je dan het overzicht van je loopbaan als werknemer bijvoegt.

Zo eenvoudig kan het zijn.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#5 , 13 mar 2022 23:00

Dankjewel, Marcus. Nu ben ik een stuk verder.
Slaapwel!

Terug naar “Pensioenen”