Raming werknemerspensioen: ziekte- en werkloosheid blank

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

Raming werknemerspensioen: ziekte- en werkloosheid blank

#1 , 09 mar 2022 21:24

Begin juni kan ik met pensioen gaan. Ik heb een werknemerspensioen en een ambtenarenpensioen.
Bij de raming van het werknemerspensioen werden geen bedragen, ingevuld voor ziektedagen en werkoosheidsdagen. Dat verraste me erg aangezien die bedragen van de overheid moeten komen.
Dus voor de jaren vanaf 1978 tot en met 1991 staat de kolom van die inkomsten blank!!! Die moet ik zelf invullen. Is dit wel normaal?

Nu heb ik de pech dat mijn partner alle formulieren van belastingsaangifte van voor het jaar 2000 had weggegooid. Bij mijn partner was dat wel ingevuld.

Vraag1:
is het normaal dat de pensioendienst deze bedragen niet invult, maar wel het aantal dagen van ziekte en werkloosheid?

Vraag 2:
Bepaalde diensten van het onderwijs tellen niet mee voor het ambtenarenpensioen. Deze worden verrekend naar het werknemerspensioen. Hoe worden deze verrekend. Ik heb de indruk dat ze de gepresteerde uren in het onderwijs verrekenen naar een 37 of 40 urenweek. Hoe worden deze nu verrekend?

Vraag 3: waar kan ik de gegevens aanvragen die ik mis, namelijk de "bedragen" van ziekte en werkloosheidsuitkeringen?

Wie kan me helpen bij het beantwoorden van mijn vragen?

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2022 22:46

T.S. werkloosheidsvergoedingen en ziekte/invaliditeitsuitkeringen zijn gelijkgestelde periodes. Hier wordt een pensioenbedrag ingevuld en geen loon. Hier worden dus de dagen ingevuld. Voor deze jaren wordt een fictief loon in aanmerking genomen.

Contractuele diensten onderwijs voorafgaand aan een statutaire aanstelling worden opgenomen in de loopbaan overheid.

Contractuele diensten onderwijs die niet gevolg worden door een statutaire aanstelling worden berekend als tijdvakken werknemer privaatrechtelijke sector, bv. avondonderwijs buiten uw aanstelling in het dagonderwijs, bijprestaties in bv. bibliotheek, diensten in het privé-onderwijs.

U mist dus helemaal geen gegevens. Voor deze jaren werd immers een pensioenbedrag ingevuld, zie bemerking gelijkgestelde periodes.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#3 , 10 mar 2022 20:50

Dankjewel voor het antwoord. Nu vond ik toevallig een oud document op de externe harde schijf, waar wel de werkloosheidsuitkeringen op vermeld waren. Met deze vondst was ik supercontent.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”