Re-Integratie na arbeidsongeval 12 jaar terug . Ontslag , ontslagpremie ?

Dirk64
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Re-Integratie na arbeidsongeval 12 jaar terug . Ontslag , ontslagpremie ?

#1 , 18 feb 2022 07:58

Geachten,
Na arbeidsongeval in 2009 en erkend door verzekering. Gingen deze dan toch nog tot 2018 in procedure waar ik op arbeidshof toch mijn gelijk kreeg. Ben op invaliditeit sinds 2010.
*Nu de vraag:
Ik heb 20 jaar dag en nacht ,zaterdag enz zwaar intensief werk gedaan opleggers ,vrachtwagens. Het deelbedrijf zelf opgestart constructie en zelf uitgebouwd. Nu heeft mijn laatste werkgever de handel verkocht en ook de gebouwen sinds 2 jaar. Ze hebben geen activiteit meer. Enkel nog bureeltje in een oude winkel. Afhandeling van bedrijf en papieren.
Rest personeel is ontslagen en heeft ontslagpremie had.
*Nu wordt ik al voor de 2e x uitgenodigd voor Re-Integratie arbeidsgeneesheer te gaan. Ik heb bij de vakbond geweest ,zeggen daar dat ik niet verplicht ben of moet gaan. Als ook dat het voor mijn ontslag is om medische redenen. Dan krijg ik ook geen vergoeding voor de 20 jaar werk ? Nog 3 jaar en dan kan ik op pensioen. Er is nooit iemand komen vragen ,hoe het ging of ik rond kwam . Duurzame spaarcenten en pensioensparen opgeleefd. Graag reactie op deze vraag. Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 feb 2022 16:35

Werd u opgeroepen door de arbeidsgeneesheer? Van welk bedrijf????

Gaat het niet eerder om een oproep van de medisch adviseur van uw ziekenfonds?
Misschien best eerst nagaan van wie het precies uitgaat en wat de bedoeling is. Zolang u niet met pensioen bent moet u nog steeds meewerken aan uw re-integratie. Ik vrees dan ook dat uw vakbond een slechte leermeester is. Als het een oproep is van de medische adviseur van uw ziekenfonds en u gaat hier niet op in, dan loopt u immers gevaar uw uitkering te verliezen en bestaat het gevaar dat uw pensioenleeftijd wordt uitgesteld wegens ontbrekende dagen. Dus ik zou zeggen, bezin eer ge begint.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.


Reclame

Terug naar “Pensioenen”