Bijverdienen medisch pensioen

L13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bijverdienen medisch pensioen

#1 , 30 jan 2022 00:39

Mag ik bijverdienen wanneer ik als statutair ambtenaar op medisch pensioen gesteld ben door de overheid? Ik ben 45 jaar, alleenstaande en heb kinderen voltijds ten laste. Met mijn minimumpensioen kom ik niet rond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
L13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jan 2022 00:48

"met kinderlast werknemer 29 850,00 EUR ": wil dit zeggen dat ik per jaar een totaal van 29.850€ mag ontvangen (medisch pensioen+ bijverdienste), zonder dat ik mijn medisch pensioen verlies?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2022 17:05

Het bedrag toegelaten arbeid met kinderlast bedraagt voor het jaar 2022, 30.333,00 EUR. Dit is een brutobedrag, eindejaarspremie, vakantiegeld enz. inbegrepen. In dit bedrag is uiteraard niet uw pensioen begrepen. Let wel op, u zal enkel gerechtigd worden op het nominaal pensioen, de aanvulling tot het gewaarborgd minimumpensioen komt dan ook te vervallen. Een voordeel is wel dat u hoofdens deze activiteit nog een pensioen opbouwt.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”