Pensioenbedragen op MyPension niet raadpleegbaar.

Patrick60
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Pensioenbedragen op MyPension niet raadpleegbaar.

#1 , 03 nov 2021 19:33

De pensioenbedragen op MyPension worden al meer dan een half jaar niet meer vermeld het volgend staat te lezen...
"De raming van uw pensioenbedrag kan momenteel niet worden berekend.
Meer informatie kunt u terugvinden onder "Op basis van welke loopbaan werd deze simulatie gemaakt?"
U stopt met werken op de vroegste pensioendatum.
Vanaf 01.05.2023 voldoet u in alle pensioenstelsels aan de voorwaarden om op pensioen te gaan."


Ik heb de vraag gesteld. "Hoe dat komt en wanneer die bedragen opnieuw zouden worden vermeld." Ik kreeg het volgende antwoord...


"Geachte heer,
In de loop van het jaar 2020 veranderde u van type tijdskrediet.
Omdat het type tijdskrediet een belangrijke impact kan hebben op uw pensioenberekening ramen wij geen
pensioenbedrag.
Uw pensioenbedrag zal opnieuw zichtbaar zijn in oktober 2022."



Nochtans ben ik gewoon vanaf begin augustus 2020 in een halftijdse landingsbaan (als 57-plusser kon dat dan) gestapt en ben ik al bijna 40 jaar tewerkgesteld bij dezelfde werkgever.Ik ben van 1961. Een collega zit in een vergelijkbare situatie en zijn pensioenbedragen zijn wel nog zichtbaar.
Normaal kan je een jaar op voorhand je pensioen aanvragen, maar de bedragen zullen opnieuw zichtbaar zijn in oktober 2022 dus ongeveer 7 maanden voor dat ik op vervroegd pensioen kan gaan (1 mei 2023) In de hoop dat die datum niet opschuift met die nakende pensioenhervormingen uiteraard. Heeft er iemand enig idee hoe het komt dat dit meer dan anderhalf jaar moet duren voordat de pensioenbedragen weer berekend kunnen worden en zichtbaar zullen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 03 nov 2021 20:23

Dat is

"Gevolg van frivole ficties.
Dan krijgt men ongeleide projectielen die niemand nog beheerst"

viewtopic.php?f=32&t=134182

Patrick60
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 nov 2021 15:32

Tja, inderdaad een heel ingewikkeld gebeuren. Maar een jaar afwachten vind ik toch wel erg lang.
Ook raar dat een collega in een identieke situatie wel nog de bedragen kan raadplegen.

Alvast bedankt.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 nov 2021 11:17

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Patrick60
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 nov 2021 17:25

Bedankt, ik val onder het p.c. 111

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 06 nov 2021 20:15

pc heeft niet zoveel belang denk ik maar

"In de loop van het jaar 2020 veranderde u van type tijdskrediet."




Die tekst staat in de link in het bericht van vandaag 12 u 17

"Een gevolg van dit alles is dat werknemers tussen 55 en 60 jaar die na 1 januari 2015 in een landingsbaan wegens lange loopbaan van 35 jaar stappen, tot hun 60 jaar geen gelijkstelling genieten op basis van hun werkelijk loon: in die periode geldt een beperkte gelijkstelling op basis van het minimumjaarrecht. Na de leeftijd van 60 geldt wel een volledige gelijkstelling voor de eerste 5 jaar 1/5 of 2 jaar 1/2 landingsbaan."

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit kan het mogelijk heel ingewikkeld maken voor het computerprogramma van de rijksdienst voor pensioenen

Terug naar “Pensioenen”