Medisch pensioen

Roeland52
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Medisch pensioen

#1 , 08 jun 2021 10:20

Beste,

Als statutaire ambtenaar ben ik al enkele jaren gepensioneerd wegens lichamelijke ongeschiktheid. Daar ik meer dan 66% invalide ben, ontvang ik een basisondersteuningsbudget (ook zorgbudget voor personen met een handicap genoemd). Kan men een rustpensioen wegens lichamelijk ongeschiktheid cumuleren met een basisondersteuningsbudget? In de brochure van de Federale pensioendienst staat wel dat er geen invloed op het pensioenbedrag is als men tegelijkertijd het pensioen wegens lichamelijk ongeschiktheid en een ziektevergoeding ontvangt. Geldt dit ook voor het gewaarborgde minimumpensioenbedrag en het basisondersteuningsbudget? Zou u mij enige duidelijkheid kunnen geven?
Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jun 2021 20:12

Bij de bepaling van de aanvulling tot het gewaarborgd minimumpensioen wegens ongeschiktheid wordt geen rekening gehouden met de BOB, het basisondersteuningsbudget. De BOB is geen ziekte-uitkering. Een rustpensioen wegens ongeschiktheid ten laste van de overheid kan inderdaad gecumuleerd worden met een ziekte-uitkering. Deze ziekte-uitkering wordt wel in aanmerking genomen voor de berekening van een eventuele aanvulling tot het gewaarborgd minimumpensioen wegens ongeschiktheid. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”