Vervroegd pensioen.

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

Vervroegd pensioen.

#1 , 08 mei 2021 13:56

Hallo iedereen,
Ik heb mijn vervroegd pensioen aangevraagd op 2.05.2021 ik kan gaan op 1.5.2022 .IK heb via mypension al wat documenten ingevuld,ik moet nog wel mijn werkgever verwittigen.Ik wacht echter eerst af of mijn aanvraag goedgekeurd is,weet er iemand hoelang dit duurd eer ik een bericht van goedkeuring kan krijgen??
Dank u bij voorbaat;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 08 mei 2021 17:47

Ik had binnen de maand reeds antwoord

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2021 18:24

Het gaat hier om een pensioen met ingang 2022. Deze dossiers worden nu stilaan vrij gegeven om verder afgehandeld te worden. U zal tijdig in kennis gesteld worden. Indien u opteert voor een rustpensioen kan u dit meedelen aan uw werkgever en met hem onderling overeenkomen dat u vanaf 01.05.2022 met pensioen gaat zonder enige vorm van opzeg, noch van u, noch van de zijde van de werkgever.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Badman
Topic Starter
Berichten: 39

#4 , 20 mei 2021 10:03

nog een vraagje,het zijn coronatijden de meeste mensen bij ons op de personeelsdienst werken thuis ,mag ik hen via e-mail melden dat ik op vervroegd pensioen ga en mijn contract van onbepaalde duur laten beeindigen?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mei 2021 22:09

Ik raad u aan om uw werkgever pas te verwittigen indien u er zeker van bent dat u met pensioen gaat. U kan uw contract bij uw huidige werkgever beëindigen bij onderling akkoord. Een opzeg is dan niet aan de orde.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”