Pensioen + IVA-uitkering

THU21
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Pensioen + IVA-uitkering

#1 , 16 apr 2021 16:40

Geachte,

Wordt mijn Belgisch pensioen (65jaar) in mindering gebracht op mijn WIA (iVA)-uitkering van Nederland.
Ik krijg WIA-uitkering tot mijn AOW-leeftijd (67) of kan ik beide tegelijkertijd trekken ?
Bedankt bij voorbaat.
Met vriendelijke groet.
THU21

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2021 19:58

Je wia-uitkering wordt beschouwd als een rustpensioen en wordt ingeval van intern recht voor de AOW-leeftijd verrekend op de aanvulling tot het intern recht. Een internrecht berekening is voor de AOW-leeftijd is enkel mogelijk indien je op 01.12.2015 voldeed aan de loopbaanvoorwaarde voor een vervroegd Belgisch rustpensioen. Je strikt Belgisch recht= rustpensioen op basis van Belgische tijdvakken of gelijkgesteld, zal verrekend worden met je WIA-uitkering. Bewijs je Belgische tijdvakken dan geeft je Belgisch pensioen recht op ziektekostenverzekering in en ten laste van België en zal je wia-uitkering bruto=netto worden uitbetaald.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2021 09:53

Een aanvullende vraag: wanneer is uw invaliditeit ontstaan, voor of na 01.05.2010?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”