Pensioen Flexijob zelfde werkgever

RonnyD
Topic Starter
Berichten: 19

Pensioen Flexijob zelfde werkgever

#1 , 09 apr 2021 23:42

Ik kreeg hier al alle vragen correct beantwoord, ik probeer het dus nogmaals. Al drie keer naar RSZ gebeld, drie keer een ander antwoord gekregen.
Ik schets hier even de situatie:
Ik startte met werken in 1976, viel ziek in 2012
Ik ben dus langdurig zieke maar werk via toegestane arbeid in de horeca onder 'extra in de horeca', laat ons zeggen tussen 15 en 18 uur per week
Op 1 mei heb ik een loopbaan van 45 jaar, te laat voor de aanvraag dus, maar ik zou op 1 juni op pensioen willen gaan.
De zaak waar ik werk ligt me nauw aan het hart en ik zou heel graag verder doen waar ik mee bezig ben. Ik begrijp dat ik een tijd zal moeten wachten eer ik als flexi kan starten bij dezelfde werkgever maar die tijdsspanne is me al drie keer verschillend doorgegeven, dus weet ik niet meer wat nu de waarheid is.
De vraag...als ik op 1 juni op pensioen ga, wanneer mag ik dan bij dezelfde werkgever starten als flexijobber
In de wachtperiode tussen pensionering en flexijob, mag ik dan verder mijn dagen als 'extra in de horeca' opgebruiken of moet ik daar mee stoppen?
Dit lijkt me een heel apart geval te zijn, ik krijg maar geen sluitend antwoord.
Eeuwige dank!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 apr 2021 11:12

Primo voor een ingang pensioen per 01.05. is het nog niet te laat. Als u deze maand nog een aanvraag om pensioen inleidt, kan dit nog altijd ingaan per 01.05, nl.de eerste van de maand volgend op de aanvraag indien nog geen 65 jaar. U moet wel zeker zijn van een loopbaan van 45 jaar om onbeperkt te mogen bijverdienen.

https://www.groups.be/nl/sociale-wetgev ... 4031896943

https://www.socialsecurity.be/employer/ ... oreca.html

Mijn persoonlijk standpunt in deze. Het is m.i. niet mogelijk om gewoon verder te blijven werken bij dezelfde werkgever als men een loopbaan van 45 jaar of minder bewijst. Ik heb de vraag voorgelegd aan enkele experten van de RSZ. Zodra ik meer weet, kom ik hier op terug.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”