flexijob

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

flexijob

#1 , 09 mar 2021 14:04

beste

na heel het debacle in verband door medex op rust pensioen gezet te worden, heb ik een job gezien, die perfect bij mij past. Helaas is dit een flexi job.

blijkbaar zijn dit aparte statuten de pensioendienst zegt je, de ander dienst zegt nee

kom ik nu hiervoor in aanmerking of niet?

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2021 15:28

Daar u in speciaal statuut van medex zit kan ik je geen pas klaar antwoord geven, maar zie hier eens

https://myflexijob.be/flexijobs-voor-gepensioneerden/

https://www.vdab.be/flexi-job
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2021 15:49

U moet minstens 1 kwartaal in het genot zijn geweest van een rustpensioen. Persoonlijk meen ik, als u aan deze voorwaarde voldoet, dat u in aanmerking komt voor een flexijob. U moet zich echter wel houden aan de regels van de toegelaten arbeid. Indien u een aanvulling tot het gewaarborgd minimum geniet, is het grensbedrag, 1 057,81 EUR bruto per jaar. Dit betekent concreet dat als u meer verdient, dit supplement wegvalt. Een rustpensioen wegens ongeschiktheid is een rustpensioen.
Mijn collega Felix zal me wel corrigeren en/of aanvullen indien nodig.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

#4 , 09 mar 2021 22:52

Blijkbaar staat er bij de dit artikel van de vdab daar ik op rustpensiien gezet wordt tin tot 24540 euro bruto mag bij verdienen. Maar mijn werknemers pensioen wordt niet uitbetaald. Dus zonder werk aan te nemen heb in maar 750 euro maar mag ik bijverdienen tot 24540 euro echt kafka

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#5 , 11 mar 2021 14:36

Beste,

Het klopt dat u tot € 24.540 bruto per jaar mag bijverdienen. Indien u meer verdient, zal u een deel van uw pensioenbedrag moeten terugbetalen.

Maar ... u meldt dat u door Medex op pensioen wordt gezet. Dit betekent dat u een pensioen wegens lichamelijke ongeschiktheid ontvangt. Indien het bedrag van dit pensioen laag is, kan dit worden aangevuld met een supplement minimum. Dit volledige supplement minimum verliest u al van zodra u bruto maar dan € 1.057,81 per jaar verdient (zie tussenkomst Marcus Aurelius).

Dit betekent dat u door bij te verdienen uw bruto "winst" bestaat uit uw bruto loon, verminderd met het supplement minimum dat u verliest.
Hou er ook rekening mee dan u door een bijkomende beroepsactiviteit ook meer belastingen zal betalen.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

lachertje
Topic Starter
Berichten: 273

#6 , 13 mar 2021 12:56

Beste, blijkbaar krijg ik volgens de acv geen verrassing, omdat. Mijn man een pensioen heeft.

Terug naar “Pensioenen”