medisch pensioen

hansfp
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

medisch pensioen

#1 , 24 jan 2021 13:46

Hallo,
Ik was abtenaar (48 jaar). Twee jaar geleden werd ik medisch gepensioneerd. Ik las verschillende dingen over 'eventueel' iets bijverdienen. Al is het niet veel...het zal mij toch in staat stellen sommige dingen de bekostigen. Ik lees 1037.10€ bruto maar hoeveel bedraagt dit netto? Kan ik hiervoor best contact opnemen met de pensioendienst? Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2021 13:55

U doelt waarschijnlijk op het maximum toegelaten bedrag van 1057,81 euro. Dit is het brutobedrag voor een gans jaar. Zodra deze grens wordt overschreden vervalt de aanvulling tot het gewaarborgd minimumpensioen.

Voor wat het nominale pensioen betreft, is het jaarbedrag toegelaten arbeid bepaald op 24.540 euro per jaar als werknemer en 19.632 euro per jaar als zelfstandige.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 25 jan 2021 07:18

Beste

Het bedrag dat je mag bijverdienen als werknemer is een brutobedrag (dus vóór iedere inhouding op je loon). Hou ook rekening met je vakantiegeld en eventuele eindejaarspremie of 13e maand. Deze inkomsten tellen ook mee.

Het bedrag, dat Marcus Aurelius, weergeeft voor een beroepsactiviteit als zelfstandige, is het netto belastbaar bedrag.
Dit betekent de bruto beroepsinkomsten, vermindert met de beroepskosten.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2021 08:01

Collega Felix,

Dank u wel voor de aanvulling.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”