regularisatie pensioen mijnwerker

dachero
Topic Starter
Berichten: 27

regularisatie pensioen mijnwerker

#1 , 13 dec 2020 13:53

Beste leden,

over het onderwerp ken ik persoonlijk niks ,maar ik stel hier een vraag voor mijn schoonouders:

mijn schoonvader(75 jaar en meer dan 25 jaar ondergrondse dienst )heeft een redelijke som geld betaald gekregen als regularisatie van vroeger, door de dienst pensioenen.

Van het brutobedrag zijn de nodige dingen door hun afgetrokken en is het netto bedrag uitbetaald.

Hun vraag : dat netto-bedrag dat ze nu ontvangen hebben ,wordt dat aangeven bij de belastingaangifte in de toekomst en moet hier veel belasting nog op betaald worden?

Zoja ,iemand enig idee over de percentages of is deze som volledig belastingvrij??? Hetgeen ik ten zeerste betwijfel.....

Bedankt voor voorhand....

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2020 14:42

Het gaat hier om achterstallen en deze achterstallen zullen belast worden aan de gemiddelde aanslagvoet van het jaar ervoor. Concreet, achterstallen, dit is achterstallen die betrekking hebben op de jaren tot en met 2019, uitbetaald in 2020 zullen in 2021 belast worden tegen de gemiddelde aanslagvoet van 2019. Deze som is niet belastingvrij, gezien het hier om pensioen gaat en ook als zodanig wordt belast. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”