pensioendatum met werk buitenland

Anami
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

pensioendatum met werk buitenland

#1 , 08 dec 2020 19:18

Hallo,

Ik heb ingelogd op mypensioen, maar omdat ik enkele jaren in Duitsland gewerkt heb, is deze periode niet ingevuld op mypensioen en moet ik dit zelf invullen.

Voor de berekening van de pensioendatum maakt het uit of dit deeltijds / voltijds bezetting was, en moet ik dit ook kunnen aantonen(uren)?

Heeft dit ook invloed op het pensioen wat ik in België zou krijgen?

Is het ook mogelijk om volwassenonderwijs (dagschool (syntra)) af te kopen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 dec 2020 22:01

Voor de pensioendatum is het voldoende dat u gemiddeld minstens 1/3de van het normale uur-regime van een voltijdse loopbaan heeft gepresteerd, of 104 voltijdse dagen per jaar als werknemer of 2 kwartalen als zelfstandige met pensioengerechtigde bijdragen. Gelijkgestelde tijdvakken tellen ook mee.

Om uw studieperioden te valideren, moet u het diploma, het certificaat, de titel, het doctoraat of de beroepskwalificatie behalen dat hier betrekking op heeft.

U kunt uw studieperioden daarentegen niet afkopen als u uw diploma, uw doctoraat of uw beroepskwalificatie voor deze perioden uiteindelijk niet behaald hebt.

Voor wat Duitsland betreft, kan u best een overzicht van uw pensioentijdvakken opvragen in Duitsland. Deze jaren tellen mee voor de bepaling van de vroegste peildatum pensioen als ze aan de voorwaarden van de minimumvoorwaarde loopbaanjaar voldoen, zoals hoger aangehaald.
https://www.eservice-drv.de/SelfServiceWeb/

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”