pensioen bruto-netto

Gerard1957
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pensioen bruto-netto

#1 , 29 sep 2020 23:55

Beste, ik ben 63 jaar en ik heb mijn pensioen als alleen staande aangevraagd voor 01-05-2021. Mijn echtgenote heeft een eigen inkomen. Ik krijg voor mijn periode als ambtenaar een bruto bedrag van 446.79 €. Voor mijn periode als werknemer/bediende zou ik een bruto bedrag van 1526.65 € ontvangen. Hoeveel zou ik hier netto van overhouden. Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 sep 2020 07:34

Zonder rekening te houden met personen ten laste, zoals kinderen of inwonende p.t.l. ouder dan 65 jaar, zonder rekening te houden met eigen handicap of aanvullend pensioen, en aan de huidige index, huidige belastingschaal, blijft er 1636,99 euro netto over. Ik ga er vanuit dat uw ambtenarenaandeel aan de huidige index werd vermeld en niet aan 100%.

ziv: 70,06 euro
begrafenisvergoeding: 2,23 euro
voorheffing: 264,16 euro.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”