Groot pensioen : kan dit ?

sylvia52
Topic Starter
Berichten: 179
Locatie: Antwerpen

Groot pensioen : kan dit ?

#1 , 08 sep 2008 18:45

Iemand beweert dat hij 2.000€ netto pensioen krijgt. Nochtans is hij op 54-jarige leeftijd op vroegtijdig pensioen gezet na 3 jaar ziekteverlof. Hij werkte als bureauchef bij de Staat. Hij is rond zijn 16 à 17 jaar als klerk begonnen en zo met examens hogerop gekomen. Zijn vrouw heeft een eigen minimum inkomen en hij zegt dat er geen kindergeld inbegrepen is (heeft invalide meerderjarige dochter). Dit lijkt me toch enorm veel, of vergis ik me ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 08 sep 2008 19:32

Geachte,

Het rustpensioen wegens ongeschiktheid wordt op dezelfde wijze berekend als het rustpensioen wegens leeftijd. Dit betekent de gemiddelde wedde van de laatste 5 jaar x het aantal dienstjaren x 1/60ste.
Bureauchef is een hogere functie bij de overheid, waaraan ook een hogere wedde wordt toegekend. Gezien de loopbaan van mijnheer, kan hij de maximumwedde in zijn graad hebben. Het bedrag dat u noemt lijkt me dan ook niet onmogelijk.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

sylvia52
Topic Starter
Berichten: 179
Locatie: Antwerpen

#3 , 08 sep 2008 19:48

Bedankt voor uw antwoord. Ik ben blij dat het waar is wat hij gezegd heeft.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”