complement grensarbeiderspensioen

hendrik 1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

complement grensarbeiderspensioen

#1 , 17 jul 2020 13:47

Geachte
Na een rechtzaak van meer dan 1 een jaar heb ik in Mei van dit jaar van de federale pensioendienst een grensarbeiderspensioen gekregen
totaal gewaarborgd rustpensioen Belgishe en gewezen grensarbeider 29290,64 euro verminderd met pensioen Belgishe tijdvakken - 8525,71 euro
verminderd met Belgische en buitenlandse pensioenen en aanvullende voordelen -886,90 euro complement rustpensioen voor grensarbeid 19878,03 euro
Daar ik op 01-06-2020 de pensioenleeftijd in Nederland heb bereikt krijg ik een AOW uitkering van 643,83 euro netto uitbetaald hierdoor moet mijn
complement op nieuw berekend worden .Daar de federale pensioendienst nog geen bevestiging van uit Nederland heeft gekregen is de uitbetaling van
mijn complement voorlopig stop gezet vanaf juni De pensioendienst zou een herinnering sturen naar Nederland
Kun U mij zeggen hoeveel er na de nieuwe berekening van het complement er hiervan nog wordt uitbetaald aan mij ?
Ik wil U alvast bedanken voor U antwoord
Hendrik 1

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jul 2020 14:19

De AOW zal van uw complementsbetaling ingehouden worden. Dus het bedrag dat u tot 01.06.2020 ontvangt wordt u na 01.06.2020 België en Nederland samen ook gegarandeerd.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”