Herziening werkloosheidscode

Question100
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Herziening werkloosheidscode

#1 , 07 jul 2020 15:08

In 2010 genoot ik een korte periode werkloosheidsuitkering na voltijdse prestaties. Nadien begin ik 50% te werken onder het statuut behoud van rechten. Augustus 2018 wordt ik opnieuw werkloos en wordt mijn uitkering opnieuw berekend aan de oude code 39 van in 2010, aangezien mijn deeltijds loon €50 lager lag dan het vroegere voltijds loon. Ondertussen ben ik tewerkgesteld binnen het onderwijs en ontvang ik elke zomervakantie uitgestelde bezoldiging aangevuld met uitkering van de RVA. Mijn loon ligt op dit moment aanzienlijk hoger (diploma hoger onderwijs + tewerkstelling 70%), maar RVA gaf aan dat ik opnieuw vergoedbaar ben aan code 39, omdat ik in de laatste 2 jaar uitkering heb genoten ten laste van RVA. Bovendien is het niet haalbaar binnen het onderwijs om te voldoen aan de voorwaarde van 2 jaar.

Concreet is mijn vraag: Wanneer kan je een herziening van je werkloosheidscode bekomen? Bestaat er een mogelijkheid om niet te moeten voldoen aan de gevraagde 2 jaar (zoals eerder gezegd - niet haalbaar binnen het onderwijs), maar dat een herzieningen van een code kan gebeuren op basis van de laatste c4 van 4 ononderbroken weken tewerkstelling?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding