PENSIOEN

THU21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

PENSIOEN

#1 , 04 jun 2020 14:17

Geachte,
Grensarbeider , werkend in Nederland en wonen in Belgie.
Ik heb gewerkt in Belgie van 1977 tot 2001. Van 2001 tot 03-06-2020 heb ik in Nederland gewerkt. Vanaf 06-2020 krijg ik een IVA-uitkering vanuit Nederland (invaliditeitsuitkering pro-rata en ontslagen door werkgever in Nederland). Ben nu 63 jaar en bouw dus in Nederland geen AOW meer op. Tellen nu de volgende 2 jaar nog mee voor Belgisch pensioen (verplicht pensioen op 65).
Bestaat er nog zo iets als grensarbeiderspensioen en hoe wordt mijn Belgisch pensioen berekend ?
Mijn AOW leeftijd is 67 (tot dan IVA-uitkering Nederland) .Op wat heb ik recht tussen mijn 63 en 65 jaar en van 65 tot 67 jaar ?
Bij voorbaat dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
THU21
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jun 2020 15:25

Ok bedankt.
Ik heb vernomen dat als mijn pro-ratering in orde is en ik invaliditeit van zowel Belgie als Nederland zou krijgen (omdat ik in beide landen gewerkt heb) dan zou ik Belgisch ziekenfonds verzekerd zijn en dan zouden mijn laatste 2 jaren met terugwerkende kracht meetellen voor mijn Belgisch pensioen. Is deze info juist ?
MVG
THU

Reclame

Terug naar “Pensioenen”