Netto pensioen ????

on4ajs
Topic Starter
Berichten: 1

Netto pensioen ????

#1 , 20 aug 2008 14:25

Beste,
- Vandaag ontving ik van PDOS een raming van mijn pensioen voor diensten in de overheidssector. Vanaf 01.07.2009 heb ik recht op een rustpensioen van 20191.02 Eur per jaar, na toevoeging van indexverhoging, 1.4568, bedraagt dit pensioen 2451.19 EUR bruto per maand. Welke inhoudingen komen er op dit pensioen. Ik ben feitelijk samenwonend en heb niemand ten laste.
- Een vraag waar ik tot op heden geen anwoord op kreeg is: mag ik, op pensioen zijnde, nog wat bijverdienen?
Ik ben in 1971 in dienst gegaan bij de rijkswacht, dit tot 2001. Vanaf die datum wegens hervormingen overgegaan naar lokale politie. Ik heb de mogelijkheid om op 56j op rustpensioen te gaan.

Alvast mijn oprechte dank,
ON4AJS

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 20 aug 2008 20:16

Geachte,

2451,19 euro
- 87;02 euro ziv-bijdrage
- 12,26 euro begrafenisvergoeding
- 49,02 euro solidariteitsbijdrage
- 670,81 euro bedrijfsvoorheffing.
netto: 1632,08 euro netto.
Vermoedelijk zal bedrijfsvoorheffing voordeliger uitvallen gezien de Minister zou van plan zijn om de schalen bedrijfsvoorheffing sneller aan te passen en niet te wachten tot het eind van ieder jaar.

Voor wat toegelaten arbeid betreft:

http://www.ap.fgov.be/pdos/pdf/faq/cumu ... e_2008.pdf

Groetjes,

Reclame

Terug naar “Pensioenen”