Vastbenoemd bij Vlaamse overheid, 38 jaar, ziektedagen uitgeput, chronische ziekte, getrouwd, geen kinderen ..
Ik heb al veel gelezen over medisch pensioen. M'n gezondheid laat me niet meer toe om te werken, niet op korte of middellange termijn, al kan ik niet voorspellen of ik binnen bijv.10 of 15 jaar wel deeltijds zou kunnen werken (voltijds zal nooit meer gaan)..
Gezien m'n leeftijd zou medisch pensioen een zeer laag bedrag zijn (en het is vreselijk niet duidelijk te weten hoeveel het gaat zijn). Genoeg regels gelezen over de berekening maar ben getrouwd en als je dan leest dat er een 'gedeeltelijke' inhouding is op het minimum gewaarborgde owv inkomsten van m'n man, weet je nog niet waaraan je juist toe bent. Kan iemand ergens terecht om dit medisch pensioen effectief te laten berekenen? De simulator op my pension houdt niet met alles rekening, "gedeeltelijk" inhouden van,... Voor dat de mallemolen met Medex begint, zou ik graag een duidelijk bedrag kennen...
Gezien ik hoopvol blijf dat ik misschien ooit wel nog deeltijds kan werken, kan men een medisch pensioen ook terug 'opzeggen' indien terug arbeidsgeschikt?
Naast piste medisch pensioen ook al pistes ontslag geven of krijgen bekeken. Via ziekenfonds te horen gekregen dat ik in geen geval zelf ontslag mag nemen (geen recht op dop of ziekenkas). Ik lees op website Vlaamse overheid dat in geval van medische ongeschiktheid die vastgesteld werd, werkgever je ook kan ontslaan? Op die manier zou ik eerst op dop kunnen komen te staan, maar ik kan niet gaan werken dus snel erna overstappen op ziekenkas?
Radeloos iemand die op 38 jaar niet meer kan werken maar geen prognose heeft over de verre toekomst... Alle advies is welkom....