kind inwonen als ik ga reizen

Leo1959
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kind inwonen als ik ga reizen

#1 , 11 feb 2020 09:45

Ik ga binnen enkele maanden op pensioen , mijn echtgenote trekt een uitkering voor invaliditeit
Wij zoeken vanaf mijn pensioen veel te gaan reizen
Nu mijn vragen :
- Kan mijn dochter met vriend (allebei inkomen ) hun domicilie bij ons zetten om woning niet onbeheerd achter te laten
- Heeft dit invloed op zowel mijn pensioen en uitkering echtgenote
of zijn er nog andere addertjes onder het gras
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2020 09:55

- Kan mijn dochter met vriend (allebei inkomen ) hun domicilie bij ons zetten om woning niet onbeheerd achter te laten
Ja
- Heeft dit invloed op zowel mijn pensioen en uitkering echtgenote
Mogelijk wel, en ook hoogst waarschijnlijk in negatieve zin. Vraag dit op voorhand na bij de instanties die het pensioen / de uitkering betalen.
of zijn er nog andere addertjes onder het gras
Ja:
1. Als uw dochter en / of vriend schulden zouden hebben / maken en deze niet aflossen, kan een deurwaarder uw inboedel in beslag komen nemen.
2. Je kan uw dochter en / of vriend niet zomaar uit het huis zetten indien er onenigheid is. Als ze daar gedimicilieerd zijn mogen ze er sowieso binnen en zal je een procedure voor het vredegerecht moeten opstarten om hen er uit te zetten als ze niet uit eigen beweging wensen te gaan.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Pensioenen”