flexijob

shenaya
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

flexijob

#1 , 29 okt 2019 14:10

best .ik heb een vraag ik ben 54jaar ik heb al van 2006 overlevingspensioen mag ik flexijob doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#2 , 29 okt 2019 14:20

Beste Shenaya

Je mag je overlevingspensioen combineren met een beroepsinkomen al dan niet uit een flexijob.
Hou er wel rekening mee dat je je beroepsinkomsten moet beperken, zoniet betaal je (een deel van) uw overlevingspensioen terug. De inkomsten uit een flexijob worden ook in aanmerking genomen om na te gaan of je al dan niet teveel verdiende om je overlevingspensioen te behouden.

Zonder kinderen ten laste mag je 19 027 euro bruto per jaar bijverdienen. Met minstens één kind ten laste is dit 23 784 euro bruto per jaar.
(Deze bedragen worden jaarlijks in januari aangepast.)

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 okt 2019 16:05

Felix, als u het me toestaat, T.S. moet wel opletten dat ze de 12 maanden uitkeringen niet overtreft. Dit betekent dat als ze reeds 12 maanden een uitkering heeft gecombineerd met haar overlevingspensioen, zij geen uitkeringen meer mag ontvangen uit uitkeringen. Heeft ze de 12 maanden cumulatie nog niet uitgeput, dan zal zij per dag uitkering voor die lopende maand recht hebben op het verminderd bedrag overlevingspensioen (= basisbedrag inkomensgarantie voor ouderen).

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”