Pensioen ambtenaar

Fourplay
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Pensioen ambtenaar

#1 , 05 okt 2019 10:25

Hoeveel vakantie dagen heeft men als je op 1 juli in pensioen kan als ambtenaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2019 10:28

Het verlof van statutaire ambtenaren wordt berekend op het lopende jaar, dus van 01.01.2019 tot 01.07.2019, d.i. de helft van het aantal dagen vermeerderd met de feestdagen die tijdens deze maanden liggen en op een zaterdag of zondag vallen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

zibarrie
Berichten: 133

#3 , 07 okt 2019 19:46

Het verlof van statutaire ambtenaren wordt berekend op het lopende jaar, dus van 01.01.2019 tot 01.07.2019, d.i. de helft van het aantal dagen vermeerderd met de feestdagen die tijdens deze maanden liggen en op een zaterdag of zondag vallen.
En wat als ik als ambtenaar mijn volledig verlof opneem en pas mijn pensioen aanvraag in hetzelfde lopende jaar?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 okt 2019 21:10

Mijn voorbeeld situeert zich over 2019 als voorbeeld omdat TS geen jaar aangeeft.

Er staat toch duidelijk gestipuleerd voor statutaire ambtenaren lopend jaar en voor contractuele jaren voorgaand jaar.

Ik denk niet dat het duidelijker kan uitgelegd worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Pensioenen”