pensioensparen opnemen op 65 jaar?

Philippe68
Topic Starter
Berichten: 103
Juridisch actief: Nee

pensioensparen opnemen op 65 jaar?

#1 , 27 jul 2019 17:00

Ik werd in mei 65j. Ik deed aan pensioensparen (Pricos KBC). Moet ik de gelden opvragen nu ik 65 ben geworden? Of kan ik de gelden nog gewoon in het fonds laten, cf zonder nog stortingen te doen? (ik heb de indruk dat de pensioenfondsen het niet slecht doen?).
Als ik de gelden nu niet zou (moeten) opvragen, heeft het dan nadelige (cf fiscale..) gevolgen om de gelden in het fonds te laten en pas binnen enkele jaren op te vragen? (Ik heb het geld nu niet direct nodig). Alvast dank voor mogelijke informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2019 17:10

https://www.kbc.be/particulieren/nl/pen ... ricos.html

Kijk naar de einddatum van je contract.

Je kan je kapitaal ook opnieuw investeren.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 27 jul 2019 19:24

Indien je pensioensparen doet via een aandelen- of gemengd fonds, kan je idd die deelbewijzen nog bijhouden na je 65 jaar.
Zoals je zegt, die fondsen presteren de laatste tijd meer dan goed. Die intrest kan je elders moeilijk halen. Je bepaalt zelf wanneer je verkoopt en de gelden opneemt, afhankelijk van uw behoeften en de marktevolutie. Hou het wel in de gaten.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Pensioenen”