My Pension - Loopbaan

BrunoAndNong
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

My Pension - Loopbaan

#1 , 21 mei 2019 09:46

Beste

reeds sedert mei 1996 heb ik My Pension gevraagd de ontbrekende periode in mijn loopbaan aan te vullen.
Het gaat over de periode 01/12/1989 tem 30/11/2019 als tijdelijk vrijwilliger bij Defensie meer bepaald Zeemacht. Deze periode vangt aan net na mijn (toenmalige) verplichte militaire dienst dus dienstplichtige
Ik heb onlangs antwoord gekregen, na mijn tweede herinnering, dat dit werd aangevuld doch ik merk nog niks. Ik ga ervan uit dat er verwarring is tussen de verschillende termen (militaire dienst).
Ik heb ook al een stamboek uittreksel gevraagd bij mil.be doch men verwijst mijn naar my.career.be....
Wat kan ik nog meer doen?

Rekening houdend met mijn nu gekende loopbaan kan ik met wettelijk pensioen op 31 jan 2034; vroegste mogelijke datum 31 mei 2033 onder de huidige wetgeving.

Welke invloed heeft de NIET gekende loopbaan voor mijn pensioen (termijn en bedrag)?

Dank voor een antwoord op deze vragen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 21 mei 2019 10:12

Beste,

Je loopbaan bij de Zeemacht is een loopbaan als ambtenaar. Deze loopbaan wordt niet vermeld in de "klassieke" opgave van de beroepsloopbaan, maar wel in Capelo, de loopbaan overheid. Een stamboekuittreksel kan hier inderdaad uitsluitsel geven, notariaat@mil.be.
Ik raad je aan om via my pension, mijn wettelijk pensioen, helemaal naar beneden scrollen, contact, je gegevens te uploaden. De pensioendienst zal dan in contact treden met de dienst die de gegevens ambtenaar bij het leger bijhouden. Aan de hand van deze gegevens zullen ze dan de vroegste pensioendatum bepalen en het pensioenbedrag. Tegelijkertijd zou deze dienst de gegevens in Capelo moeten aanpassen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”