weduwenpensioen en bijverdienen

Monique Lamerichs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

weduwenpensioen en bijverdienen

#1 , 09 mei 2019 12:21

Als weduwe geniet ik sinds juni 2018 van een weduwenpensioen van mijn echtgenoot. Ik ga daar ook nog enkele uren per week bij werken als bediende.
Samen met mijn broers en zussen verhuren we een woning. Wordt deze inkomst bijgeteld bij het max. bedrag wat ik als weduwe zelf mag bijverdienen.
Als ik een verhuur van een kamer in mijn huis doe (vb. airbnb) , moet dit dan aangegeven worden aan de belastingen en wordt dit dan bij de max. inkomsten die ik mag hebben bijgeteld?

Mvg. Monique

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 09 mei 2019 19:38

huurinkomsten op zich hebben geen invloed op uw pensioen tenzij u een onroerend goed verhuurt aan een vennootschap waarvan u zelf lid bent, dan worden speciale regels toegepast. Indien u echter belastbare inkomsten genereert uit deze B&B worden deze meegenomen als inkomen toegelaten arbeid.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”