Opzegtermijn

wienvbr@msn.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn

#1 , 27 apr 2019 23:49

Beste Thieu Rutten,

Ik ben sinds 1975 werknemer bij dezelfde onderneming.
Ik ben op 1 maart 65 jaar geworden en ik ben vanaf 1 april met pensioen.
Ik had graag nog wat verder blijven werken doch de onderneming heeft besloten dat ik moest stoppen op 1 april.
Men heeft daarom een einde gemaakt aan mijn arbeidsovereenkomst met een opzeggingstermijn van 26 weken.
Mijn opzeggingstermijn is ingegaan op maandag 17 december en zou dus ten vroegste eindigen op 15 juni.
Op 1 april heeft de onderneming een mondeling einde gemaakt aan mijn opzeggingstermijn met ingang vanaf 2 april en een opzeggingsvergoeding,
uit te betalen voor de rest van mijn opzegperiode.
Is deze opzeggingstermijn van 26 weken correct of moet men deze berekenen op mijn volledige loopbaan?

Groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 28 apr 2019 09:08

Beste,

https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwFic ... MVOTOgzaMo

Zoals u in de tekst van de bovenstaande hyperlink kan lezen heeft uw werkgever zich aan alle regels gehouden. Het bedrag van de opzeg speelt geen rol gezien u vanaf 01 januari van het jaar waarin u 65 jaar wordt, onbeperkt mag bijverdienen. Trouwens dit had ook perfect gekund bij wederzijds akkoord zodat er helemaal geen sprake was van opzeg.

Geniet van uw pensioen. Praat nog eens met uw werkgever. Misschien laat hij u nog enkele uren per week werken?

Anders veel geluk bij uw zoek (naar) werk....

Groetjes,

Thieu Rutten.

wienvbr@msn.com
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2019 16:17

Bedankt Thieu voor de snelle reactie.

Groeten,

Johan

Reclame

Terug naar “Pensioenen”