Welvaartsenveloppe 2019-2020

Etdc
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

Welvaartsenveloppe 2019-2020

#1 , 15 apr 2019 17:34

In het IPA 2019-2020 staat er een verhoging gepland van de pensioenen via de welvaartsenveloppe.
Is dit voor alle pensioenen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 15 apr 2019 19:21

Beste,

Voor zover ik heb kunnen volgen worden de pensioenen ouder dan 5 jaar, de minimumpensioenen en het vakantiegeld werknemers verhoogd per 01.07.2019.

Misschien dat collega Felix meer weet.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#3 , 16 apr 2019 08:04

Beste

Ook ik heb slechts weet dat de welvaartsenveloppe enkel van toepassing zou zijn op het minimumpensioen, het vakantiegeld en pensioenen die 5 jaar geleden zijn ingegaan.

Toch nog voor alle duidelijkheid: de welvaartsenveloppe heeft niets te maken met een eventuele indexatie. Volgens de vooruitzichten zou in november 2019 de gezondheidsindex overschreden worden, waardoor in december de uitkeringen met 2 % stijgen. Deze indexatie geldt voor alle uitkeringsgerechtigden en dus ook voor alle gepensioneerden.

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Reclame

Etdc
Topic Starter
Berichten: 56
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 apr 2019 09:50

Beste,

Voor zover ik heb kunnen volgen worden de pensioenen ouder dan 5 jaar, de minimumpensioenen en het vakantiegeld werknemers verhoogd per 01.07.2019.

Misschien dat collega Felix meer weet.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.
Het vakantiegeld word betaald in Mei dus deze verhoging is niet meer voor dit jaar dus 😩

Terug naar “Pensioenen”