Tijdelijke werkloosheid na arbeidsongeschiktheid/C3.2A invullen

DM83
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdelijke werkloosheid na arbeidsongeschiktheid/C3.2A invullen

#1 , 20 mar 2019 20:22

Hallo,
Ik heb hulp nodig bij het invullen van het C3.2A-formulier. Ik leg even mijn situatie uit:

Ik was vorig jaar in burnout tot de controle-arts zei dat ik niet meer werd uitbetaald. Laatste dag betaald door de mutualiteit: 5/12/2018.
Na reïntegratietraject met de bedrijfsgeneesheer ben.ik.ontslagen.voor medische reden en.had ik dus recht op tijdelijke werkloosheidsuitkering. Tijdelijke werkloosheid: 6/12/2018 tot en met 14/12/2018 (deze laatste is de datum van mijn ontslag).
Omdat ik op 1/1/2019 nog steeds werkloos was, werd 25/12/2018 nog uitbetaald door mijn vorige werkgever.
Bij mijn ontslag had ik nog 16,5 vakantiedagen voor 2018 over, deze werden uitbetaald bij mijn ontslag door de werkgever.
Hoe moet ik de periode na 5/12/2018 invullen op formulier C3.2A-Tijdelijke werkloosheid? (Al meermaals contact gehad met HVW maar.verschillende versies gekregen en vind niet echt de juiste info.online).
Mijn idee:
-1-5/12 invullen als ziekte
-6-24/12 ????
-25/12 invullen als betaalde feestdag
-26-31/12 ???

Het zijn dus die betaalde vakantiedagen die me parten spelen bij het invullen.
Alvast bedankt!

Excuses voor het lange bericht en alvast.bedankt voor het advies!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 20 mar 2019 21:38

Beste,

U schrijft dat u door uw werkgever bent ontslagen omwille van medische overmacht. Dit betekent dat u niet meer in dienst bent van uw werkgever en dat er dan ook geen sprake kan zijn van een tijdelijke werkloosheid. Het formulier C3.2A is dan ook niet aan de orde. Indien u ziek bent, moet u een aanvraag om uitkeringen inleiden bij uw ziekenfonds. Bent u niet ziek of niet meer ziek erkend dan moet u zich inschrijven als werkzoekende en een aanvraag om werkloosheidsuitkeringen inleiden via uw vakbond of HVW. Bij een tijdelijke werkloosheid wegens medische overmacht bent u nog steeds in dienst bij uw werkgever en wordt het contract met uw werkgever tijdelijk opgeschort wegens medische overmacht. Het gaat om een tijdelijke onderbreking. Dit is in uw situatie niet meer het geval gezien u werd ontslagen en in deze zin dan ook definitief werkloos bent geworden. Indien u arbeidsongeschikt bent, moet u een aanvraag om uitkeringen inleiden bij uw mutualiteit. U zal dan uitkeringen genieten zolang u erkend wordt door de medisch adviseur. Wordt u niet meer erkend, valt u terug op de werkloosheid.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”