Pensioen gemengde loopbaan

Fons_66
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pensioen gemengde loopbaan

#1 , 13 mar 2019 12:45

Besten,

Met een gemengde loopbaan 17Jaar als miltitair gevolgd door werknemer statuur vraag ik me af wat dit geeft voor berekening pensioenbedrag en leeftijd.
Dacht dat militaire jaren met een quotient 1,2 gerekend worden. DWZ dat dit virtueel 20jaar zijn. Als ik daar dan 25 jaar bijtel als werknemer kom ik aan 45/45 voor een volledig pensioen. Ik ben met 17jaar in leger gegaan dus zou in princiepe dan met 59 kunnen gaan maar lange loopbaan regeliing is pas ten vroegste vanaf 61 denk ik. (Toen ik besliste om de overstap te maken was het 56jaar als militair en vervroegd prive 58jaar waardoor ik de switch maakte. Intussen zijn de spelregels continue in verandering dus word het zeer moeilijK (PS ben net in Jan. 53 geworden)
Na contact via my pension staan jaren militair in mijn loopbaanoverzicht maar met melding dat bedrag noch leeftijd berekend kunnen worden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 13 mar 2019 14:11

Beste,

Uw vroegste pensioendatum is bepaald op de datum dat u aan de loopbaanvoorwaarde voldoet van een vervroegd pensioen in de privaatrechtelijke sector, doch niet voor 60 jaar. U zal gerechtigd worden op een overheidspensioen ingevolge uw loopbaan als beroepsmilitair aan het bijhorende tantième, en een rustpensioen privaatrechtelijke sector op basis van uw loopbaan werknemer, berekend in 45ste.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”