verlof op te nemen voor pensioen

veysannie@skynet.be
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

verlof op te nemen voor pensioen

#1 , 08 mar 2019 10:56

Ik ga op 1/7/2019 op vervroegd pensioen.
Ik mag mijn verlofdagen 2019 (jaar 2018) opnemen maar niet die van 2020 (jaar 2019)
Is dit juist?
Heb recht aan 16 dagen cp2019 (werk 4/5) + 8 dagen ancienniteit + 1 dag CP209 werknemer ouder dan 50 jaar.

Kan je nazien of ik recht heb op mijn dagen 2020 (jaar 2019) en hoeveel ?
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2019 11:07

Enkel het verlof dat je normaal dit jaar heeft mag je opnemen, die voor 2020 zal u uitbetaald worden als bediende als je het bedrijf verlaat, en als arbeider volgend jaar in Mei - juni zoals altijd .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mar 2019 14:36



Kan je nazien of ik recht heb op mijn dagen 2020 (jaar 2019) en hoeveel ?
je zal deze verlofdagen automatisch opnemen in december 2020
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Felix VC
Berichten: 411
Juridisch actief: Nee
Locatie: Antwerpen

#4 , 12 mar 2019 13:54

je zal deze verlofdagen automatisch opnemen in december 2020
Beste,

Omdat betrokkene half 2019 met pensioen gaat, zullen er geen dagen kunnen opgenomen worden in december 2020. Vanaf 1 juli 2019 is betrokkene met pensioen, en zijn er geen vakantiedagen meer.

Zoals "denlowie" meldde zullen eventuele vakantiedagen gebaseerd op een tewerkstelling in 2019 niet meer kunnen opgenomen worden. Ze zullen wel door de werkgever (bediendenstatuut) of door de verlofkas (arbeidsstatuut) worden uitbetaald. Het komt er dus op neer dat betrokkene geen eurocent aan vakantiegeld verliest.
Vanaf de ingangsdatum van het pensioen, zal het pensioenbedrag vanaf dan alle maanden hetzelfde bedrag zijn. Er wordt geen enkel bedrag ingehouden voor eventueel niet opgenomen vakantiedagen. Het pensioenbedrag is een maandbedrag en geen dagbedrag zoals bvb. werkloosheid, brugpensioen, ...

Deze inlichtingen zijn louter informatief.

Met vriendelijke groeten
Felix Van Cakenberghe
Pensioendeskundige DVZ A'pen

Terug naar “Pensioenen”