ambs half afgeschreven.

whyproblems
Topic Starter
Berichten: 20

ambs half afgeschreven.

#1 , 27 aug 2010 19:28

hallo.
heb een vraagje.
ik met mijn vriend zijn uiteen een 2 tal weken.
en woon nu even met men moeder in.
maar kan men adres er niet zetten voor haar en ze wil dat niet.
nu gisteren kwam de wijk agent bij men ex,om te zien of ik er woon.
en heeft bevestigt dat ik er niet meer woon sinds vorige maandag.
dus men ex zeg dat hij het zo moest zeggen,dat hij niet kan zeggen dat ik er woon,terwijl het niet is.
omdat ze dan toch u moeten zien en tekenen.
dus ga ik halfamb afgeschreven staanwegens geen adres en zal een tijdje nog duren.
kan ik men weduwe geld verliezen daar door verliezen word dat door gegeven aan rvp van uitstadhuis?
of komen ze dat niet te weten?
dank op voor hand voor een duidelijk antw.
groetjes..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathieu Rutten

#2 , 27 aug 2010 19:53

Geachte,

Gelieve u dringend aan te melden bij de sociale dienst van het O.C.M.W. in uw gemeente.
Ongehuwd samenwonen heeft immers geen invloed op het Belgisch overlevingspensioen. Samenwoonst met uw moeder heeft dan ook geen invloed op haar pensioen, noch op uw overlevingspensioen.
Indien er eventueel andere feiten spelen, ben ik er van overtuigd dat de collega’s van de sociale dienst van het O.C.M.W. samen met u en eventueel uw moeder tot een bevredigende oplossing kunnen komen voor alle partijen.
Indien u ambtshalve zou worden afgeschreven, wordt dit ook zo in het rijksregister vermeld en in casu dus ook in de Kruispuntbank Sociale Zekerheid. Via deze Kruispuntbank Sociale Zekerheid wordt ook de Rijksdienst voor Pensioenen in kennis gesteld.
Dit kan dan tot heel wat problemen leiden.
Het lijkt me dan ook opportuun dat u zo spoedig mogelijk samen met de sociale dienst van het O.C.M.W. een oplossing vindt om uw overlevingspensioen vooralsnog veilig te stellen.
Het gaat hier immers niet enkel meer om het overlevingspensioen doch ook om de sociale rechten verbonden aan dit overlevingspensioen. Ik denk dan maar aan ziekteverzekering enz….

Veel succes.

Groetjes,

Thieu Rutten
pensioendeskundige.

Reclame

Terug naar “Pensioenen”